Page 8 - 2017 Faaliyet Raporu
P. 8

büyükşehir  belediye  başkanı  ya  da  görevlendirdiği  kişinin  başkanlığında,  yönetmelikle  belirlenecek
               kamu kurum ve kuruluşları ile Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonunun görevlendireceği ilgili
               odanın temsilcisinin katılacağı Ulaşım Koordinasyon Merkezi kurulur. İlçe belediye başkanları kendi
               belediyesini  ilgilendiren  konuların  görüşülmesinde  koordinasyon  merkezlerine  üye  olarak  katılırlar.
               Ulaşım  Koordinasyon  Merkezi  toplantılarına  ayrıca  gündemdeki  konularla  ilgili  üye  olarak
               belirlenmeyen ulaşım sektörü ile ilgili kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşlarından ihtisas meslek
               odalarının temsilcileri de davet edilerek görüşleri alınır.

               Bu Kanun ile büyükşehir belediyesine verilen trafik hizmetlerini plânlama, koordinasyon ve güzergâh
               belirlemesi ile taksi, dolmuş ve servis araçlarının durak ve araç park yerleri ile sayısının tespitine ilişkin
               yetkiler ile büyükşehir sınırları dahilinde il trafik komisyonunun yetkileri ulaşım koordinasyon merkezi
               tarafından kullanılır.

               Ulaşım koordinasyon merkezi kararları, büyükşehir belediye başkanının onayı ile yürürlüğe girer.

               Ulaşım koordinasyon merkezi tarafından toplu taşıma ile ilgili alınan kararlar, belediyeler ve bütün
               kamu kurum ve kuruluşlarıyla ilgililer için bağlayıcıdır.

               Koordinasyon merkezinin çalışma esas ve usulleri ile bu kurullara katılacak kamu kurum ve kuruluş
               temsilcileri, İçişleri Bakanlığı tarafından çıkarılacak yönetmelikle belirlenir.

               Büyükşehir belediyelerine bu Kanun ile verilen görev ve yetkilerin uygulanmasında, 13.10.1983 tarihli
               ve 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanununun bu Kanuna aykırı hükümleri uygulanmaz.

               BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ VE İLÇE BELEDİYELERİNİN YETKİ VE İMTİYAZLARI

               MADDE 10- Büyükşehir ve ilçe belediyeleri; görevli oldukları konularda bu Kanunla birlikte Belediye
               Kanunu ve diğer mevzuat hükümleri ile ilgisine göre belediyelere tanınan yetki, imtiyaz ve muafiyetlere
               sahiptir.


               BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİNİN İMAR VE DENETİM YETKİSİ
               MADDE  11-Büyükşehir  belediyesi,  ilçe  belediyelerinin  imar  uygulamalarını  denetlemeye  yetkilidir.
               Denetim yetkisi, konu ile ilgili her türlü bilgi ve belgeyi istemeyi, incelemeyi ve gerektiğinde bunların
               örneklerini almayı içerir. Bu amaçla istenecek her türlü bilgi ve belgeler en geç onbeş gün içinde verilir.
               İmar uygulamalarının denetiminde kamu kurum ve kuruluşlarından, üniversiteler ve kamu kurumu
               niteliğindeki meslek kuruluşlarından yararlanılabilir.

               Denetim  sonucunda  belirlenen  eksiklik  ve  aykırılıkların  giderilmesi  için  ilgili  belediyeye  üç  ayı
               geçmemek üzere süre verilir. Bu süre içinde eksiklik ve aykırılıklar giderilmediği takdirde, büyükşehir
               belediyesi eksiklik ve aykırılıkları gidermeye yetkilidir.

               Büyükşehir belediyesi tarafından belirlenen ruhsatsız veya ruhsat ve eklerine aykırı yapılar, gerekli
               işlem  yapılmak  üzere  ilgili  belediyeye  bildirilir.  Belirlenen  imara  aykırı  uygulama,  ilgili  belediye
               tarafından üç ay içinde giderilmediği takdirde, büyükşehir belediyesi 3.5.1985 tarihli ve 3194 sayılı İmar
               Kanununun 32 ve 42 nci maddelerinde belirtilen yetkilerini kullanma hakkını haizdir. Ancak 3194 sayılı
               Kanunun 42 nci madde kapsamındaki konulardan dolayı iki kez ceza verilemez.
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13